cookieOptions = {have some cookies?}

Duit Malaysia Tak Laku : Berapa Kali Nak Ulang Cerita Bodoh Ini?

Tuesday 22 November 2016 | comments



SEJAK semalam bertebar lagi cerita duit Malaysia tak laku di luar negara. Sama macam tahun lepas. yang dok sebar pun adalah juga orang yang sama, puak Pribumi cap bunga pimpinan Mahathir dan sekutu-sekutu mereka.

Apa yang suka sangat sebar cerita tak betul macam ini pun tak tahulah. Rakyat kita yang kerja di Singapura atau menunaikan umrah di Mekah pun tak mengadu apa-apa, yang duduk di Perak, kaya raya menipu orang masa ada jawatan dalam kerajaan pulak yang kecoh.

Pemerhatian di salah sebuah laman web agensi pertukaran matawang Singapura juga menyaksikan matawang RM masih diniagakan. Apa benda depa temberang ni, ingat semua orang bodoh macam dia ke?

Lagipun apa ke halnya pulak masuk ke negara asing bawak matawang sini? Bukan dah tukar siap-siap ke sebab memangkah negara asing gunamatawang dia (atau US Dollar – pun bukan semua)? Maksudnya nak tipu orang yang tak pernah ke luar negara la ni ya.

Jadi sekadar nak sebutlah, ini semua hanya propaganda pembangkang untuk mengatakan kononnya ekonomi tidak diurus dengan baik. Hakikatnya asas ekonomi bukan pertukaran matawang asing semata-mata. IMF pun dah sahkan semalam.

Puak-puak ini hanya nak lihat legasi Mahathir jadi Perdana Menteri. Along the way kalau negara nak jahanam pun, mereka ini tidak akan peduli. Rakyat bagaimanapun nak bagi macam mana negara ini diuruskan legasi Mahathir? Dua kali dalam sejarah masa bapanyanya jadi Perdana Menteri, negara ini mengalami kemelesetan ekonomi, 1997 dan 1986. ‘Ketakutan’ akibat duit jatuh ini pun, asal mulanya dulu bila Mahathir gagal uruskan ekonomi dengan baik sehingga berlaku kemelesetan ekonomi 1997/1998.

Cakap pasal duit jatuh ini pun, paras paling teruk ialah ketika Mahathir jadi Perdana Menteri – RM 4.88/dollar. Tapi ekonomi jatuh ketika itu bukan saja sebab nilai matawang, rizab negara pun pada paras terendah disamping Indeks Komposit KLSE jatuh sebanyak 44.9% (bukan 44.9 mata tau).

Berlaku ke semua itu sekarang? Tidak. Hanya duit saja jatuh (itupun tak seteruk zaman Mahathir), asas ekonomi yang lain (rizab, CI dan sebagainya) masih kukuh.

Soal duit jatuh ni jangan bimbang sangatlah kerana pasaran matawang asing ada turun naiknya. Pun bila ia naik nanti, majoriti kita macam itu juga – bukan bayar makan kat kedai mamak pakai dollar pun.

Ini semua propaganda parti cap bunga untuk memburukkan kerajaan semata-mata.

sumber krisis matawang


RINGGIT MALAYSIA SUDAH TIDAK DITERIMA DI SINGAPURA, THAILAND DAN VIETNAM

Mulai hari ini Arab Saudi menolak Ringgit Malaysia..
Berkemungkinan Indonesia juga akan mengambil langkah yg sama.

Untuk makluman kpd yang hendak menunaikan Umrah. RM sudah tak diterima untuk tukaran di Mekah.
Makluman terkini saya terima dari Dato’ Daud Che’ Ngah dlm kursus Umrah semlm 19.11.2016 (Sabtu) berita yg baru di terima dari jemaah umrahnya di Mekah, kita di nasihat kan membawa duit dlm nilai Rial atau US Dollar tunai yg telah ditukar trlebih dahulu di Malaysia. Kerana money changer di sana tidak mahu menerima Ringgit Malaysia…sekian utk makluman jemaah Group Umrah kita.

—————————–

*Feed Back From Jabatan Haji*

*JAWAPAN*

TH Telah menghubungi Dato Daud dan beliau menafikan mengeluarkan kenyataan tersebut :

1. Money changer di Makkah dan Madinah masih terima RM dan

2. Maklumkan kpd jemaah umrah tidak guna ATM bagi elak kad ATM dari ditelan mesin ATM.

3.Jbt Haji dah maklumkan kpd Dato Daud Che Ngah . Hari ni TH akan maklum kpd media .

4.Matawang sesebuah negara dinilai secara harian. Tak timbul soal tak diterima. Cuma apa yg berlaku setiap hari dinilai tukaran tersebut. Kalau naik dibayar mengikut pasaran kenaikkan tersebut. Begitulah sebalik.

5.Isu ini pernah diviralkan sebelum. Cuma versi sedikit berbeza. Dulu musim pun tak laku kata mereka. Tapi tak betul. Kali ini berita disandarkan kpd Mad Daud Che Ngah bekas staff Thaji.

*KESIAN … RAKYAT MALAYSIA KHUSUSNYA UMAT ISLAM DITIPU DAN DIFITNAH SETIAP MASA*

*Tolong viral kan SEGERA jawapan* ini bagi mengelakkan kekeliruan umat Islam khususnya yg mengerjakan UMRAH atau yang akan pergi ke Arab Saudi…
Share this article :

Post a Comment

Mohon Pautkan Link & Saya Akan Pautkan Semula :D

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Ini Pentas Kita Anak Muda! - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger