cookieOptions = {have some cookies?}

BANJIR : Blogger Dan Media Pro PR Hanya Pandai Sebar Fitnah

Friday 18 December 2015 | comments




Isu mengenai petugas Pas dihalau kerana memberi khidmat masyarakat kepada mangsa banjir di Kapar, Selangor merupakan satu fitnah yang dibuat media dan blogger pembangkang.

Media dan blogger pembangkang cuba mensensasikan isu terbabit untuk melaga-lagakan Pas dan Umno kerana takut Pas akan menyambut jalinan kerjasama yang dihulur Umno dalam Perhimpunan Agung Umno (PAU) yang lalu.

Mereka menuduh petugas Pas yang memberi khidmat masyarakat kepada banjir di Kapar dihalau oleh petugas Umno, walhal perkara yang sebenarnya adalah petugas Pas diarahkan memindahkan mangsa banjir ke dalam bilik darjah kerana dewan yang ditempatkan itu akan digunakan untuk majlis kenduri kahwin pada Sabtu ini.


Biasalah, bila dah takut umat Melayu akan bersatu, pihak pembangkang mula mencari isu-isu untuk diputar-belit bagi melaga-lagakan umat Melayu.

Susulan isu terbabit tersebar di media sosial, Timbalan Umno Bahagian Kapar, Datuk Saroni Judi tampil menjelaskan mengenai keadaan sebenar sekaligus menafikan dakwaan yang dibuat media dan blogger pembangkang.

Saroni berkata, petugas Pas bukan dihalau sebaliknya diminta untuk mengosongkan dewan tersebut dan perkara demikian telah dimaklumkan kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pas, Dr Abdul Rani Osman.

"Pemilik majlis menempah dewan melalui pihak SMK Meru sejak beberapa bulan lalu. Jumaat kerja persiapan untuk perkahwinan akan dimulakan. Sudah pasti persiapan perkahwinan memerlukan masa untuk disiapkan.

"Oleh itu, pihak sekolah minta dewan ini dikosongkan dan Dr Rani bersetuju dengan cadangan ini. Hasil perbincangan, pihak sekolah mencadangkan semua 45 keluarga mangsa banjir dipindahkan ke 9 bilik darjah," kata Saroni.

Dengan penjelasan Saroni ini jelas menunjukkan bahawa media dan blogger pembangkang memutar-belitkan mengenai isu sebenar. Memang sudah menjadi zikir harian mereka untuk memutar-belit mengenai fakta sebenar.

___________________________________________________________________


Berikut merupakan catatan Saudara Ahmad Saparudin Yusup, Setiausaha Agong Majlis Belia Malaysia (MBM) di facebook beliau bagi menafikan dakwaan pembangkang.


16 Disember 2015.



Hadir ke Pusat Pemindahan Banjir SMK Meru, Kapar bersama team Komuniti Sukarelawan Belia 1 Malaysia - Myvoc Komuniti Pendidikan dan Komuniti Pengurusan Bencana Majlis Belia Malaysia.

Turut hadir dan menjayakan projek kali ini grup sukarelawan MBD Klang diketuai oleh Haiziee pengerusi MBD Klang.

Program dijalankan
1. Pendidikan Kanak-kanak
2. Projek Tirai.
3. Bantuan kepada OKU.

Sempat berkenalan dengan grup anak2 muda dan petugas AMAL MALAYSIA serta solat Asar di imam kan YB Dr Rani.

Istimewa hari ini, selepas Asar kehadiran Menteri Besar Selangor menziarahi pengungsi di sini berserta jentera nya.

Cuma dewan perlu dikosongkan kerana ada komitmen penggunaannya untuk majlis yang sudah awal ditempah. Dewan yang sudah teratur dengan khemah terpaksa dibuka dan dialihkan.

Pengungsi kena berpindah ke bilik darjah. Lalu MyVOC aplikasikan Projek Tirai.

Lewat Maghrib YB Datuk Seri Sahidan Kassim hadir mengejut membuat tinjauan. Ada banyak perkongsian sewaktu Meeting ringkas demi memperbaiki pengurusan sedia ada.

Dalam banyak2 tu dua perkara paling saya Respect dpd sikap beliau.

"Bila bencana , ia ruang utk kita bersama. Kaedah bersama adalah dengan Solat Berjemaah, Memasak dan makan bersama".

Kami pun solat berjemaah dengan diimamkan beliau.

Sepanjang mendampingi beliau menziarahi dan proses agihan sumbangan, watak 'hemoi' dan 'kampung' cukup sebati dalam diri beliau.

Mungkin sebab itu Hero Malaya dari Utara diraih nya.

Catatan dinihari sekembali dari PP SMK MERU.
Share this article :

Post a Comment

Mohon Pautkan Link & Saya Akan Pautkan Semula :D

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Ini Pentas Kita Anak Muda! - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger