cookieOptions = {have some cookies?}

Yuktes Vijay Peguam Liwat Anwar : Anwar Sesumpah!

Thursday 14 March 2013 | comments



Satu demi satu Peguam, dia lari, dari Zulkifli Nordin , hingga yang terbaru ini, kenapa ada yang bela Anwar lagi? macam Bekas Peguam Anwar Zulkifli Nordin ( Baca: Yang Lagi Lama Duduk Dengan Anwar) pon hentam anwar. Kenapa Anjing anjing PAS, DAP sibuk dok bela? Kenapa Yang duduk kedai kopi baru tahu bukak MalaysiaKini nak bela? hihihih

Yuktes , dalam bulatan.


Dear Dato’ Seri Anwar Ibrahim, 
Ya, ini adalah surat terbuka saya kedua. Seperti yang Dato’ Seri tahu, surat ini adalah luahan kekecewaan saya, membazirkan 13 tahun menganggap Dato’ Seri sebagai idola saya. Secara jujurnya, saya sesekali tidak akan terkejut jika Dato’ Seri tidak menjawab surat ini, kerana saya pasti Dato’ Seri akan tetap mengabaikan segala kritikan yang dilemparkan terhadap Dato’ Seri kerana Dato’ Seri beranggapan bahawa Dato’ Seri adalah seorang yang MAKSUM. Secara peribadinya saya ingin menyatakan disini, Dato’ Seri adalah seroang yang BERMASALAH. 
Chameleon 
Banyak kali saya cuba menahan diri daripada memanggil Dato’ Seri sebagai seorang ‘Chameleon’ tetapi kenyataan terbaru Dato’ Seri dalam media Harrold Sydney membuatkan saya mengubah pendirian saya berkenaan dengan isu ini. Bagaimana Dato’ Seri boleh menganjurkan satu perhimpunan, menuntut supaya Lynas TIDAK DIBERIKAN LESEN UNTUK BEROPERASI, tetapi sebaliknya MENGUBAH PENDIRIAN FLIP-FLOP bila BERHADAPAN dengan MEDIA Australia Harrold Sydney..? Mengapa amat sukar bagi Dato’ Seri untuk mempunyai pendirian yang TETAP dan KONSISTEN...? Membawa istilah "Lakukan apa yang orang-orang Rom lakukan di Rom ke peringkat baru yang seterusnya”.
Dato’ Seri bagaikan seorang Pahlawan India bila berada bersama-sama dengan masyarakat India, berlakon bagai seorang Imam Melayu yang warak atau ulama apabila berhadapan dengan orang-orang Melayu dan seterusnya sebagai seorang Pakar Ekonomia apabila mengadakan perbincangan dengan masyarakat. Saya boleh nyatakan pelbagai contoh disini, dimana penampilan berkualiti Dato’ Seri bagaikan seorang ‘Chameleon’ tetapi saya tidak berminat untuk membazirkan banyak masa untuk itu kerana saya pasti, rakyat sendiri sudah bijak untuk menilai segala pergerakan dan tingkah laku Dato’ Seri. 
Con-Artis 
Saya tidak peduli apa yang telah diberikan kepada masyarakat India di Kg Buah Pala. Apa yang telah Dato’ Seri janjikan kepada mereka..? BUKTI VIDEO telah menunjukkan, Dato Seri telah BERKATA bahawa jika Pakatan Rakyat menang, Dato’ Seri sesekali TIDAK AKAN MEMBENARKAN kampong tersebut DIKOSONGKAN. Melainkan jika saya berada dalam keadaan KOMA, saya yakin bahawa jika Kerajaan Pakatan Rakyat memerintah Pulau Pinang, Kg Buah Pala pasti TIDAK AKAN WUJUD lagi. Malah jika sekiranya pampasan diberikan sekalipun, BUKANKAH ianya AKAN MEMBUKTIKAN bahawa Dato’ Seri akan MELAKUKAN APA SAHAJA untuk MEREALISASIKAN IMPIAN Dato’ Seri untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia yang ke-7..? 
Lagi satu adalah masalah tulang belakang Dato’ Seri. Saya memberi jaminan melalui pengalaman saya sebagai salah seorang Peguam Dato’ Seri, Dato’ Seri seolah-olah berada di dalam keadaan kesakitan yang amat sangat semasa menghadiri Perbicaraan Mahkamah, tetapi bila berceramah, Dato’ Seri boleh melompat dan menari di sekeliling pentas tanpa rasa sakit walau sedikit pun..? Macamana tu..? Adakah Dr Hoogland telah menggunakan TONGKAT AJAIB beliau kepada Dato’ Seri..?
Kebebasan Media
Dato’ Seri adalah seorang hipokrit yang penuh dengan SANDIWARA. Bagaimana Dato’ Seri boleh MEMPERJUANGKAN KEBEBASAN MEDIA sekarang, apabila Dato’ Seri sendiri adalah satu-satunya INDIVIDU yang telah MENGAMBIL LANGKAH untuk ianya DISWASTAKAN. Ingat NST Dato’ Seri..? Masa Dato’ Seri mengambil-alih jawatan Timbalan Perdana Menteri dari Tun Ghafar Baba..? Saya perlu MEMPERINGATKAN Dato’ Seri kerana nampaknya MEMORI Dato’ Seri telah menjadi semakin sedikit. Dato’ Seri tidak pernah MERUNGUT atau MEMBUAT SEBARANG USAHA untuk KEBEBASAN MEDIA ketika itu. Dato’ Seri tahu MENGAPA..? Kerana MEDIA KETIKA ITU TELAH MEMUJI dan MENGANGKAT Dato’ Seri. Tetapi kejadian SEBALIKNYA BERLAKU sekarang apabila MEDIA MULA MENGKRITIK Dato’ Seri, TIBA-TIBA SAHAJA KEBEBASAN MEDIA MENJADI SATU AGENDA YANG AMAT BESAR dalam MAINAN POLITIK Dato’ Seri. Betapa besarnya SIKAP HIPOKRIT dan SANDIWARA Dato’ Seri…! Sebagaimana Dato’ Seri MEMUTARBELITKAN Isu PTPTN , memperjuangkan PENGHAPUSAN PTPTN kononnya WALHAL IANYA ADALAH ILHAM Dato’ Seri SENDIRI…!!!
Perbahasan dengan PM
Anda lihatlah Dato’ Seri, Saya MEMUJA Dato’ Seri suatu ketika dahulu adalah kerana KEHEBATAN Dato’ Seri BERHUJAH dan BERPIDATO. Sayalah orang pertama yang akan MENGAKUI KEMAHIRAN dan KEHEBATAN yang ada pada Dato’ Seri, ianya AMAT MENARIK sekali. Saya telah MENGAGUMINYA hingga kini.
 Tetapi untuk Dato’ Seri MENCABAR Perdana Menteri Dato’ Seri Najib untuk BERDEBAT, ianya langsung TIDAK MASUK AKAL dan TIDAK WARAS sama sekali. Dato’ Seri sendiri pernah berada dalam UMNO. Dato’ Seri pernah menjadi Ketua Pemuda UMNO Malaysia, mengalahkan Datuk Suhaimi hanya dengan MAJORITI 10 UNDI, walaupun Dato’ Seri sendiri masih baru dalam UMNO ketika itu.
Saya tidak pernah ingat mahupun membaca apa-apa tentang perdebatan Dato’ Seri dengan Datuk Suhaimi atau menggunakan mana-mana proses demokrasi untuk memenangi jawatan Ketua Pemuda UMNO tersebut. Dato’ Seri MENANG hanya semata-mata kerana Dato’ Seri adalah KESAYANGAN Tun dr Mahathir ketika itu…!
Dato’ Seri menuntut supaya PM berdebat dengan Dato’ Seri kerana itu adalah bidang KEPAKARAN Dato’ Seri…! Kenapa Dato’ Seri TIDAK MENCABAR PM untuk sesuatu yang beliau pandai dan mahir..? Seperti MEMENUHI SEGALA JANJI dan PELBAGAI BENTUK PERUBAHAN EKONOMI. Saya sanggup menulis untuk mengeluarkan satu PETISYEN terhadap Kerajaan Negeri Selangor sekarang, untuk menaikkan gaji Dato’ Seri supaya Dato’ Seri dapat melakukan sesuatu yang sama seperti apa yang PM lakukan daripada sibuk kesana-kemari, kehulu-kehilir MENGADAKAN CERAMAH. Yang pastinya, RM1 tidak mencukupi sebagai sumbangan untuk mengerahkan masa dan tenaga saya melakukan kerja tersebut.
 Kesimpulannya disini Dato’ Seri, saya berdoa supaya TIADA SESIAPA yang MENJADI SEPERTI SAYA..! Saya juga BERDOA supaya Dato’ Seri menemui KEHANCURAN, kerana saya merasa SUNGGUH KECEWA, KEKECEWAAN YANG AMAT SANGAT setelah MENGETAHUI SIAPA Dato’ Seri yang SEBENAR-BENARNYA…! Tidak dinafikan, Dato’ Seri adalah seorang POLITIKUS yang baik. Bagi MANUSIA SEPERTI SAYA, Dato’ Seri bagaikan SEORANG HERO,
Tetapi Dato’ Seri sendiri yang MEMUSNAHKANNYA…!
Dan sebelum saya mengakhiri, BERHENTILAH BERTINDAK SEBAGAI SEORANG REFORMIS Dato’ Seri..! Hanya ada SEORANG SAHAJA MANDELA dalam DUNIA ini. Dato’ Seri telah DIPECAT dari JAWATAN TIMB PERDANA MENTERI. Dato’ Seri TIDAK MELETAKKAN JAWATAN dan BANGKIT untuk MEMPROTES seperti mana yang seorang REFORMIS patut lakukan. Seorang REFORMIS SEJATI AKAN BERHENTI DARI BEREFORMASI JIKA APA YANG MEREKA DAKWA TENTANG UMNO/BN SELAMA INI ADALAH SAMA SEKALI TIDAK BENAR…! 
Yuktes Vijay Pegawai Perundangan kpd YB Kamalanathan, Bekas Peguam Bela Anwar Ibrahim dalam Liwat II
Share this article :

Post a Comment

Mohon Pautkan Link & Saya Akan Pautkan Semula :D

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Ini Pentas Kita Anak Muda! - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger