cookieOptions = {have some cookies?}

Video Kantoi :Guna Mahasiswa Untuk Politik? Ini Kalilah!

Friday 3 May 2013 | comments (1)


Kantoi~ Kalau selama ini, mahasiswa dikatakan hanya untuk meramaikan program, sekarang ini, mahasiswa Malaysia diangkat ke level yang lebih tinggi. Menjadi Jentera Macai Politik.

Kesian.. tak tahu apa-apa, tiada kepentingan apa-apa, tapi demi kepentingan politik, orang PR tak peduli itu semua asalkan nafsu politik mereka dipuaskan. Diugut dengan menggunakan markah final exam, Mahasiswa ditakut-takutkan untuk buat kerja mempromosikan PR dengan baik jika mahu lulus dengan cemerlang.

Soalnya.. Inikah yang Gerakan Mahasiswa 13 (GM13) juangkan? Sejijik UMNO/BN tak pernah sehina ini  level mempergunakan Mahasiswa. Kesian....Rasanya Rakyat dah boleh nilai, mana satu yang teruk.. ini karilah!

Gambar di atas , tetap sekadar hiasan. Jom Tonton Video Kantoi Ini.

Nasib Baik Bukan Zaman Aku Lah Pensyarah ni!

Share this article :

+ comments + 1 comments

Anonymous
4 May 2013 at 18:05

Wahai pelajar-pelajar Islam yang akan mengundi esok...sedarlah dan bukakan hati dan minda kamu.. dan sentiasa berlapang dada....janganlah keputusan kamu nanti disaluti dengan emosi. Perjuangan PAKATAN RAKYAT berhubung dengan kebajikan pelajar ada termaktub dalam BUKU JINGGA (boleh google di internet) yang merupakan asas perjuangan PAKATAN RAKYAT. Namun perlulah kita teliti dan fahami dengan sebetul-betulnya. Antara perjuangan yang dilaung-laungkan dan dipertahankan bermati-matian oleh sebahagian pelajar ialah pemansuhan AUKU dan pendidikan percuma.

PENDIDIKAN PERCUMA

Selain itu, salah satu perjuangan PAKATAN RAKYAT ialah pendidikan percuma. Ini retorik politik semata-mata. Sebenarnya, tiada satu ayat pun dalam BUKU JINGGA yang menyatakan tentang pendidikan percuma begitu sahaja. Apa yang dinyatakan sebenarnya ialah ‘biasiswa berdasarkan merit’. Cuba lihat dalam BUKU JINGGA hlm. 14 dinyatakan “....mendapatkan biasiswa bagi mereka yang layak..”, hlm. 21 dinyatakan “Menyediakan biasiswa pendidikan berdasarkan keperluan dan merit”, hlm. 25 dinyatakan “Menyediakan biasiswa berdasarkan merit...”, dan akhir sekali, bagi mereka yg meminjam pinjaman kerajaan TETAP KENA BAYAR bukannya PERCUMA tetapi dilewatkan 6 bulan shj, cuba lihat hlm. 14.

AUKU

Dalam BUKU JINGGA, berhubung pemansuhan AUKU ini ada dinyatakan di hlm. 14, iaitu:

“Menyertai perjuangan mahasiswa dengan memberi sepenuh sokongan dan bimbingan untuk menghapuskan AUKU dan menuntut hak bersuara dan berpolitik mahasiswa.”

Namun kenyataan TIDAK KONSISTEN dengan kenyataan di hlm. 25 yang menyatakan;
"Meminda Akta Universiti dan Kolej Universiti 1974 demi mewujudkan iklim yang kondusif...”
Jelas bahawa perjuangan untuk menghapuskan AUKU sebenarnya adalah tidak benar. Sebenarnya, apa yang dilaung2kan dlm pendidikan percuma dlm manifesto2 PR hanyalah utk mengaburi mata kamu Sedarlah akan penipuan ini!

Perjuangan Malaysian Malaysia yg diperjuangkan oleh DAP dan di dokong oleh PR inilah sebenarnya yg akan menjahanamkan orang Islam di Malaysia...dan bermati2an dipertahankan oleh sbhgn pelajar2 Islam kita dengan angkuh dan bangganya. Tidakkah mereka sedar atau memahami Buku Jingga bhw apa yg dinyatakan di dalamnya adalah "biasiswa berdasarkan merit" yg bermaksud jika PR menang nanti semua pelajar2 di Malaysia tanpa mengira kaum akan bersaing sesama sendiri berasaskan merit tanpa berdasarkan kuota bumiputera lagi...dan yg pasti kaum lain lah yg ramai memenuhi seluruh IPTA di Malaysia memandangkan prestasi mereka yg tinggi selama ini berbanding dengan pelajar2 Islam kita. Sedarlah.. selama ini ramai pelajar Islam di IPTA di seluruh negara adalah kerana diselamatkan oleh sistem kuota yg diamalkan oleh kerajaan. Persoalannya, adakah pelajar2 Islam skrg ini mampu bersaing secara terbuka dgn kaum2 lain sedangkan kita tahu bhw pelajar2 Islam la yg menjuarai jumlah terbanyak penagih dadah dan lain-lain?..belum lg yg terlibat dgn demonstasi huru hara hingga pelajaran kat universiti terabai. Wahai pelajar2 Islam ..jgn la kamu terpedaya..gunakanlah akal fikiran kamu yg dianugerahkan oleh Allah SWT dgn sebaik2nya..bukannya emosi yg membabi buta demi utk agama, bangsa dan negara. Jgnlah disebabkan kegelojohan, ketaksuban dan emosi keterlaluan itu mengorbankan peluang generasi pelajar Islam selepas kamu utk ke IPTA..bak kata pepatah ' menang sorak, kampung tergadai'..fikir2kanlah...Allahu Akbar!

Post a Comment

Mohon Pautkan Link & Saya Akan Pautkan Semula :D

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Ini Pentas Kita Anak Muda! - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger