cookieOptions = {have some cookies?}

Pengurusan Korea VS Pengurusan Malaysia Menghadapi Musibah.

Friday 18 April 2014 | comments

Hujung tahun 2013 yang lalu, negara kita dilanda banjir yang sangat teruk terutamanya di kawasan pantai timur. Di dalam keadaan yang tidak menentu itu, masih ingat lagi ada sesetengah pihak termasuk wakil rakyat yang menangguk di air yang keruh dengan mengatakan Kerajaan Malaysia tidak menguruskan mangsa banjir dengan baik.

Golongan ini siap menunjukkan bukti pengurusan bencana dari luar negara yang sangat baik dan teratur berbanding Malaysia yang hanya menempatkan mangsa banjir di dalam dewan.

Baru-baru ini, sebuah feri komersial Korea Selatan yang membawa 477 penumpang yang kebanyakannya pelajar sekolah karam dalam perjalanan ke Pulau Jeju. Dan di bawah beberapa gambar cara Kerajaan Korea Selatan menguruskan mangsa feri karam.

Seorang Pegawai Kerajaan Ditampar Oleh Keluarga Mangsa 



Suasana Dalam Sebuah Dewan Penempatan Sementara Negara Maju Korea Selatan Semalam Menempatkan Mangsa Feri Karam


Perdana Menteri Korea Selatan Dibaling Botol Air 



Cara Negara Maju Korea Selatan Mengurus Rakyat Mereka Dalam Dewan/Stadium tertutup


Kita mencadangkan supaya mana-mana Wakil Rakyat yang suka mengkritik negara sendiri tentang pengurusan mangsa-mangsa di dalam dewan supaya membuat lawatan belajar segera ke Korea Selatan sekarang. Inilah masa yang paling sesuai untuk membuat perbandingan pengurusan penempatan mangsa-mangsa tragedi di dalam dewan.

Lawatan ini diharap akan memberi kesedaran kepada mana-mana Wakil Rakyat betapa kemas dan tersusun pengurusan penginapan sementara dalam dewan yang diuruskan oleh kerajaan Malaysia.

Mesti ada sebab kenapa Perdana Menterinya dibaling botol mineral. Mesti ada sebab kenapa pegawai kerajaannya ditampar. Mangsa di Korea tidak sampai 1000 orang pun, di Malaysia kerajaan mengurus mangsa-mangsa di dalam dewan sehingga mencecah puluhan ribu orang.

Berita Penuh Artikel Menarik Ini Boleh Didapati Di :- pensilrajin.
Share this article :

Post a Comment

Mohon Pautkan Link & Saya Akan Pautkan Semula :D

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Ini Pentas Kita Anak Muda! - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger