cookieOptions = {have some cookies?}

Tahniah Afdlin Shauki!

Saturday 2 February 2013 | comments



Berderai- derai gegak Gempita penyokong PR apabila keluarnya gambar penyampaian Bantuan
Palestine bernilai 700k bagi tujuan pembinaan Masjid An-Nour Al-Muhammadi di Gaza, Palestin semalam. Tidak kurang memuji, tidak kurang pula membandingkan kemuliaan yang ada pada Anwar apabila "wakil" Hamas sendiri turun ke Malaysia bagi "berjumpa" sendiri dengan Anwar Ibrahim walaupun kita tahu kenyataan tersebut adalah tidak benar.

Soalnya, dipertikai kehadiran susuk tubuh manusia bernama Afdlin Shauki yang kita sedia fasih tentang semangat kemanusiaan yang dimiliki beliau. Sesuatu yang harus dipuji apabila semangat kemanusiaan menyokong bumi Palestine tanpa perlu memilih tiang-tiang parti. Amat menyedihkan apabila kehadiran beliau yang bersifat membantu sesama muslim yang tertindas di Palestine telah dipolitikkan oleh parti parti dengan cubaan mengatakan beliau telah menukar keahlian parti beliau. 

Namun seperti biasa, akan tetap dimanipulasi.walaupun ramai tak tahu kehadiran Afdlin adalah atas tiket sebagai duta yang dilantik NGO terbabit.

Seperti yang diketahuiinsan bernama Anwar Ibrahim adalah seorang yang amat menyukai "spot light" dan seperti sebelumnya juga seringkali wakil media asing dijemput didalam program yang dianjurkan apatah lagi dalam demo demo yang dijalankan.Namun begitu, mengapa kali ini agak berlainan keadaannya? Adakah beliau takut jika "sahabat"(baca:Israel) luar beliau tahu? Dimana Al-Jazera? Dimana CNN?.

 Isu penyampaian bantuan kemanusiaan seharusnya menjadi berita panas bagi menaikkan rating beliau, namun sebaliknya pula yang berlaku. Ikhlas? Mungkin...

Share this article :

Post a Comment

Mohon Pautkan Link & Saya Akan Pautkan Semula :D

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Ini Pentas Kita Anak Muda! - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger